diumenge, 29 de març del 2020

PAUTES PER A LES FAMÍLIES EN TEMPS DE COVID-19

Teniu en compte que els vostres fills poden no comprendre les mesures que s’han adoptat, les causes d’aquest confinament, què és el COVID-19, quin temps haurem d’estar així… per tant, intentau mantenir una conversa amb ells, que vos expliquin quins són els seus dubtes, i responeu emprant imatges i posant exemples expressant-vos amb frases curtes i simples. Conte del coronavirus.

-Estar tot el temps a ca vostra pot provocar un augment de l’ansietat, nervis i per tant més bloquejos i difluències a l’hora d’expressar-se i relacionar-se. Procurau que l’entorn comunicatiu sigui el més tranquil i acollidor possible: esperar, mirar a la cara, posar-se a l’alçada de l’infant, seguir les seves iniciatives… 

- Els nens necessiten uns hàbits i rutines de feina, deures, menjars, de son, etc.  Programeu les activitats i horaris generals que es duran a terme a partir d’ara a la llar durant el dia (recordeu que el cap de setmana ha de tenir una altra rutina més relaxada). Nosaltres vos adjuntam un d’exemple (veure al final del document)

- Controlar el temps que els infants estan amb l’ordinador o altres pantalles. L'ús de les noves tecnologies ha d'estar contemplat i regulat en el nostre horari de rutines diari. Intenteu marcar horaris amb temporitzadors o alarmes. 

- Dedicar temps per fer exercici físic a casa, a internet podeu trobar diverses pàgines on es realitzen activitats físiques en directe, on es presenten plans de feina i exercicis de fitness o entrenament personal per fer en família.

- Dediqueu l’horabaixa a activitats més creatives com: jocs de taula, llegir contes, activitats de motricitat gruixuda, esport, jocs d'experimentació1(llistat de vídeos d'experiments), tallers de cuina, activitats de relaxació...



A l’hora de fer les tasques de l’escola, que us encomanen els vostres tutors, heu de tenir en compte:

  • Utilitzar cada dia el mateix espai on hi hagi tranquil·litat i una llum adequada.
  • Recordau que poden necessitar més temps per fer les tasques que s’han encomanat. Tal vegada seria interessant subdividir l’activitat en petites tasques de manera que no impliquin més de 10-15 minuts, poder descansar i/o estirar cames i tornar a fer 10-15 minuts més. 
  • Des del centre ja esteim mirant d’enviar tasques que no suposin un augment en la càrrega de feines a les famílies. No volem que els nins perdin els hàbits de feina però som conscients que l’entorn i les circumstàncies no són les mateixes. 
  • Ajudar-los a organitzar-se: mirar el blog conjuntament i apuntar-se les feines que tenen per així intentar fer-les de la forma més autònoma possible.
  • Recomanam llegir els enunciats plegats i sempre demanar si ho han entès, si no és així, tornar-ho a llegir i d’aquesta manera ho podran fer sols.
  • Estructurar el quadern o fulla on facin la feina, millor si utilitzen un quadern o fulla pautada, on hi hagi marges i línies per escriure a damunt.
  • NO CORREGIR TOTES LES FALTES que facin, pot ser molt frustrant per ells.
  • NO PASSA RES si un dia no pot fer totes les tasques, val més fer-ne una i ben feta. Voltros podeu gestionar els temps d’entrega; la qüestió és anar fent.
  • Anau intercalant aquestes tasques amb altres de tipus lúdic i que no impliquin una exigència alta visual o d’atenció.
  • Sempre donar un REFORÇ POSITIU, d’aquesta manera els motivam de què vulguin seguir aprenent.

És important que parem i reflexionem conjuntament amb els nostres fills i filles, i ens preguntem com han anat aquests primers dies de confinament. Així podrem identificar quines accions i rutines valorem que ens estan funcionant bé i repensar les que podríem millorar.


Pensau que les mestres de suport som aquí per ajudar-vos, tots formam un equip i entre tots ho aconseguirem. 
Molts d’ànims!!!




EXEMPLE D'HORARI



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada